מעקב משלוחים – איך לבדוק היכן נמצא המוצר שקניתם?
קניתם מוצר בארץ או בחו"ל? שירות של מעקב משלוחים יכול לסייע לכם ולדעת איפה המוצר נמצא. מדובר על דבר בסיסי ביותר.
יש כמה דרכים לבדוק את המשלוח ולעקוב אחריו.
מעקב משלוחים – מה הכוונה?
אם אתם קונים באתרי הקניות הגודלים בעולם כמו למשל אלי אקספרס, איביי או אמזון, ורכשתם את המוצר, ככל הנראה תרצו לדעת מתי הוא יגיע אליכם ואיפה הוא נמצא כעת.
זמני הגעה ומשלוח לרוב כתובים בעת רכישת המוצר, שם גם כתוב הספק דרכו המוצר מגיע לארץ – אבל זה לא מספיק. לאחר ההזמנה חברת השילוח או הבלדרות ליתר דיוק, מקבלת את המוצר ומובילה אותו לארץ, ואז עוברת עוד תקופה עד שמקבלים אותו.
אחד הדברים שאתרי הקניות הגדולים מציגים הוא קוד מעקב משלוחים. זהו קוד שאותו אפשר להזין במערכת של חברת השילוח או הדואר על מנת לברר איפה המשלוח נמצא בדיוק.
איך מקבלים קוד מעקב משלוח?
כמו שכתבנו זאת, כאשר אתם קונים מוצר, האתר עצמו לא שולח את המוצר, הוא עובד עם ספק מסויים שעושה זאת. לעיתים הספק הוא חברת הדואר המקומית או חברת בלדרות או חברת שילוח.
ברוב המקרים, הקוד מתקבל על ידי אותו ספק משלוח והאתר רק מוסר את הקוד. כלומר, עליכם להיכנס למערכת ההזמנות מהאתר שרכשתם ולראות את הקוד שם.
ככל שבוחרים שירות מהיר יותר, כך בוחרים שירות של חברת בלדרות ששולחת את המוצר באופן זריז יותר. לכן, משלמים על זה כסף בנוסף לתשלום מס יבוא אישי (קניות באינטרנט).
לרוב, הקוד ניתן בכל סוג שילוח, אבל לא תמיד. לעיתים כשרוכשים מוצרים מספק קטן או אתר קטן – הוא לא מספק את המידע הזה.
איך נראה קוד מעקב משלוחים?
הקוד משולב בין אותיות לספרות ובדרך כלל 13 תווים, כאשר יש 2 אותיות בהתחלה, 9 ספרות באמצע ו-2 אותיות בסוף. הקוד מספק מידע לגבי סוג המשלוח, ארץ השליחה או הקבלה ומספר מזהה של המשלוח.
איך לעקוב אחר המשלוח?
כו שכתבנו, יש להזין את הקוד במערכת של חברת השילוח או הבלדרות. לעיתים ניתן להזין את הקוד גם באתר של הדואר. בכל מקרה, אפשר לעקוב אחר המשלוח בדרכים הבאות: