החזר מסי יבוא אישי – כך אפשר לקבל בחזרה מע"מ, מכס ומס קניה
שילמתם יותר מדי מסי יבוא אישי (מע"מ, מכס או מס קניה)? אפשר לקבל אותם בחזרה על ידי הגשת בקשה במסגרת הליך החזר מסי יבוא אישי. הבקשה מוגשת לרשות המסים אשר בוחנת את הפניה.
הנה כל המידע שצריך לדעת.
מהו החזר מסי יבוא אישי?
החזר מסי יבוא אישי הוא הליך שדרכו אתם יכולים לקבל בחזרה מסי יבוא אישי ששילמתם מעבר לסכום הנדרש עבור קניית המוצרים שייבאתם לישראל. למעשה, מקבלים כסף בחזרה אם המס ששולם הוא גבוה מהמס שהיה צריך לשלם.
כזכור, מסי יבוא אישי חלים על מוצרים וסחורות שונים שמיובאים לישראל, בין אם הבאה עצמית לארץ או באמצעות רכישה דרך האינטרנט וקבלת משלוח רגיל או עם חברת בלדרות. המסים מוטלים לפי כמות המוצרים וערך המוצרים המיובאים לישראל. יש מקרים של פטור מלא ויש מקרים של פטור חלקי.
לעיתים המס שאתם חייבים לשלם הוא נמוך יותר מהמס ששילמתם בפועל, כתוצאה מכך נראה ששולם מס עודף. במקרה כזה אפשר לקבל את הכספים בחזרה מרשות המסים. כאמור, רשות המסים יודעת גם להחזיר מסים שנגבו יותר ממה שצריך.
מקרים בהם ניתן החזר מס יבוא אישי
לא תמיד ברור מתי קורה מצב בו ניתן לקבל את החזרי המס. לכן הנה כמה דוגמאות לכך:
- המס שחושב בעת התשלום היה לא נכון – בגלל טעות או סיבה אחרת.
- האדם זכאי לקבל הטבות מס בגין המוצר או הסטטוס שלו.
- המוצרים, כולם או חלקם, הוחזרו לספק ממנו הם נקנו.
למשל, אם המדינה נתנה פטור ממכסים ומסים על מוצר מסויים, אך הדבר טרם עודכן במחשבי דואר ישראל ושולם מס בשיעור גבוה יותר או בשיעור מלא ללא פטור.
קבלת החזר המס
אז איך מקבלים החזר מסים על יבוא אישי? ובכן, כדי לעשות זאת, צריך למלא טופס בקשה להחזר, לצרף מסמכים מאמתים ולהמתין לתשובה. ההחזר משולם דרך לחשבון הבנק שלכם.
לכן, השלב הראשון הוא למלא טופס בקשה להחזר מסי יבוא אישי בקישור הזה, ושם לספק את כל המידע הרלוונטי.
השלב השני הוא לצרף מסמכים מאמתים לטופס הבקשה, המזכים אתכם בתשלום, ובין היתר:
- קבלה על תשלום המסים.
- אישור על החזרת המוצרים לספק או אישור על זיכוי שניתן מהספק.
- צילום צ'ק או אישור ניהול חשבון בנק.
תשובה על קבלת מסמכים מתקבלת מיד עם הגשת הבקשה. תשובה סופית על החזר המס מתקבלת תוך 30 ימים מיום קבלת המסמכים המלאים אצל רשות המסים.
במקרה שקניתם דרך חברת בלדרות, אתם צריכים לפנות אל יחידת תביעות, פקדונות וגרעונות, בבית מכס נמל תעופה בן גוריון, בטלפון 074-7611789/790 או דרך הדואר האלקטרוני tpntbg@taxes.gov.il.
אם ערך התביעה הוא מעל 200$, צריך למלא טופס בקשה לבדיקת מכס בגין יצוא חבילה לחו"ל בקישור זה. טופס זה יש להחתים את פקיד הדואר של הסניף בו אתם מייצאים את הסחורות בחזרה. את הטופס הזה יש לצרף גם בתוך מסמך מצורף לבקשה להחזר המס.